Anskaffelser
Anskaffelser
Anskaffelsesprosessen – for medarbeidere
Kvaliteten på anskaffelsene er viktige for å ivareta NTNUs samfunnsoppdrag og for at vi skal nå våre mål innen utdanning, forskning, kunstnerisk virksomhet, innovasjon og formidling.
På denne siden finner du informasjon og tips om hvordan anskaffelsesprosessen skal gjennomføres på en god måte ved NTNU.
Merk: Denne siden utvikles videre
Som et ledd i overgangen til det nye økonomi- og lønnssystemet den 1. januar 2023 vil nettsidene om anskaffelsesprosessen være under utvikling. Informasjonen på denne siden er gyldig, men vil altså bli videreutviklet.
Behov for en anskaffelse?
Bruk skjemaet under for å beskrive ditt behov. Du vil få tildelt en rådgiver som vil bistå deg i prosessen.
Innovative anskaffelser
Kanskje kan ditt behov løses på en ny måte som skaper verdier? Seksjon for anskaffelser og innkjøp bistår deg i prosessen.
Rammebetingelser
- NTNUs Anskaffelsespolitikk (lenke kommer)
- NTNUs Miljøutviklingsplan 2020-2030
- Etiske retningslinjer ved NTNU for ansatte ved bestilling av varer, tjenester og ved kontakt med leverandører.
- Lov om offentlige anskaffelser (lovdata.no)
- Forskrift om offentlige anskaffelser (lovdata.no)
- Veileder til reglene om offentlige anskaffelser (regjeringen.no)
- Reglement for økonomistyring i staten (regjeringen.no)
- Lov om rett til innsyn (lovdata.no)