Bestille
Bestille varer og tjenester
For medarbeidere
Før du kjøper inn:
- Avklar innkjøpet med leder som har myndighet til å godkjenne kostnader (BDM).
- Se om varen/tjenesten kan leveres av en av NTNUs rammeleverandører.
- Gjelder det kjøp av tjenester fra selvstendig næringsdrivende? Sjekk først om vedkommende kan sende faktura til NTNU.
Meld inn behov for å kjøpe vare eller tjeneste:
Egne nettsider og skjemaer skal benyttes ved kjøp av:
- PC, Mac, skjermer og tilbehør til PC/Mac
- Mobiltelefon
- Bestille eller endre mobilabonnement
- Reiser (fly, hotell, tog og leiebil)
- Grafiske-/trykkeritjenester
- Sikkerhetsskap for retur av brukt IT-utstyr
Etter at du har meldt inn behov for innkjøp:
- Skjemaet blir sendt til innkjøper for kvalitetssikring og registrering.
- Etter godkjenning fra leder, blir innkjøpsordren sendt til aktuell leverandør for bestilling.
Husk å gi beskjed til innkjøper når du har mottatt varen eller tjenesten.
Problemer: Kontakt din innkjøper.
Hastverk: Send inn skjema for innkjøpsbehov. Skriv der at du ønsker rekvisisjon. Din innkjøper vil da sende deg en ferdigutfylt rekvisisjon digitalt.
Sende faktura til NTNU
NTNUs norske leverandører må sende fakturaer og kreditnotaer i elektronisk format.
Alle fakturaer skal merkes med innkjøpsordrenummer eller koststed.
Anskaffelser
Anskaffelsesprosessen ved NTNU.