Leder og lederstøttes bruk av Elements

Læringsressurser finner du på siden Hjelp til bruk av Elements

Vanlige og ofte stilte spørsmål om leders bruk av Elements

Her finner du vanlige og ofte stilte spørsmål om leders bruk av Elements, med svar relevant for saksbehandlere, ledere og andre.

Første møte

Hvor finner jeg saker for min enhet/mitt fagområde? Du finner en oversikt over enhetens saker ved å bruke søket "Enhetens saker" under Saksbehandlersøk. Om du trykker på plusstegnet som er foran "Enhetens saker", finner du andre relevante søk søk som for eksempel "Enhetens ufordelte JP" og "Enhetens restanser".

Komme i gang

Hvordan fordeler jeg? Det er flere måter å fordele saker og post på, se brukerveiledning på Innsida og opplæringsmateriale fra leverandør.

Hvordan delegerer jeg ansvar, for godkjenning, postfordeling og annet? Det er to måter å gjøre dette på:
  1. Du kan velge en midlertidig stedfortreder i Elements, se opplæringsmateriale fra leverandør. Vedkommende gis da samme tilganger som deg.
  2. Som leder kan du delegere myndighet til en ansatt som Leder/postfordeler for din enhet. Da må du bestille tilgang til vedkommende.

Annet

Hva betyr varslene og tallene om restanser og etterslep? Varslene og tallene viser hvor mange uløste saker som gjenstår.

Tilgangsstyring

Hvordan gir jeg mine ansatte tilgang til vår enhet og våre saksområder? Du som leder bestiller tilgang til Elements ved å fylle ut og sende inn skjemaet «Brukertilgang Elements» i NTNU Hjelp.