Navigation

  • Skip to Content

i.ntnu.no

NTNU Home
  • News
  • My profile
  • For employees
  • For students
Advanced search and filtering

Other search options

Research
Literature search (Oria)
Research data
Publications (Cristin)
Education
Courses
Study programmes
Syllabus (Leganto)
Teaching rooms
Digital learning resources (LOR)
Lecture videos (Panopto)
Other
Find employees
Search ntnu.edu
Office 365
Map, building, room (MazeMap)
NTNU photos
Blackboard
Inspera
Microsoft 365
Webmail
Course schedules
Book rooms
Studentweb
Library
NTNU Hjelp
  • Exam
  • Campus map (MazeMap)
  • Studying abroad
  • Academic writing
  • Software
  • Student guidance
  • Career
  • Special needs accommodation
  • Speak up!
More services
Blackboard
Inspera
Library
Webmail
Microsoft 365
Book rooms
Self-service portal
Travel
NTNU Hjelp
  • Purchasing
  • Campus map (MazeMap)
  • Building services
  • Logo, templates and graphic profile
  • Teaching and learning support — for teachers
  • KASPER — tool for education quality
  • Register research in Cristin
  • Skills development and courses
  • Speak up!
More services

Breadcrumb

  • For employees
  • Teaching
  • Course planning
  • Lage undervisningsopplegg
  • Velge læringsaktiviteter og vurderingsformer
News My profile For students For employees Norsk Sign in

Velge læringsaktiviteter og vurderingsformer

×
  • Lage undervisningsopplegg
    • Velge læringsaktiviteter og vurderingsformer
      • Velge læringsaktiviteter
      • Velge vurderingsformer
      • Nettkurs
    • Bruke læringsverktøy
    • Bruke læringsarealer
    • Lage læringsressurser
    • Utvikle undervisning
MENU

Velge læringsaktiviteter og vurderingsformer

Velge læringsaktiviteter og vurderingsformer

God undervisning kjennetegnes av et godt samsvar mellom læringsmål, læringsaktiviteter og vurderingsform, såkalt samstemt undervisning. Dette betyr at du bør velge læringsaktiviteter og vurderingsform som støtter opp om læringsmålene på best mulig måte.

  • Velge læringsaktiviteter
  • Velge vurderingsformer

Hvordan gjennomføre undervisningen

Fysisk vs. digitalt

  • Læringsaktivteter kan gjennomføres både fysisk/stedsbasert og digitalt, ofte i en kombinasjon.
  • Det er lurt å reflektere over hvilke aktiviteter som egner seg analogt eller digitalt for eksempel med tanke på relasjonsbygging.
  • Digitale læringsaktivteter kan gi studentene nyttige digitale ferdigheter for fremtiden.

Asynkront (ikke i sanntid) vs. synkront (i sanntid)

  • Asynkrone læringsaktiviteter skjer ikke i sanntid, men er aktiviteter hvor studenten kan delta etter eget ønske. Dette kan eksempelvis være tilegnelse av teori eller samarbeid via en digital samtaletråd med medstudenter.
  • Synkrone aktiviteter skjer derimot i sanntid, altså direkte. Dette kan være videostrømming av forelesninger og webinarer i videokonferanseverktøy. 

NTNU

Security

  • Emergency
  • Emergency planning
  • Information Security
  • HME

Content

  • Topics A to Z
  • Wiki search
  • For students
  • For employees
  • Innsida help

Contact

  • NTNU Help
  • Speak up!
  • Contact NTNU

Norwegian University of Science and Technology

Use of cookies
Accessibility statement (in Norwegian)
Privacy policy
Editoral responsibility